Virtuaalinen tarinatallipäivyri
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hevosten toivominen tunneille

+4
Emmi
Julle
Tea
Mirkka
8 posters

Siirry alas

Hevosten toivominen tunneille Empty Hevosten toivominen tunneille

Viesti kirjoittaja Mirkka Pe Tammi 16, 2009 3:32 pm

Siihen miten jaan hevoset tunneille vaikutta ratsastajien toiveiden lisäksi mm:

-mitä tunteja on ko. päivänä, mitä hevosia tarvitsen milläkin tunnilla (vrt. aloittelijat-estetunnit yms.)

-päivän kaikkien ratsastajien koko ja paino (liian pitkille/painaville ratsastajille ei voi antaa pieniä hevosia)

-ratsastajien kokemus

-ratsastajien rohkeus/arkuus

-hevosten ikä (vanhoja ja nuoria ei voi käyttää liikaa, nuoria ei voi käyttää kokemattomilla ratsastajilla ja vanhoja, kantavia, toipilaita tms. liian rankoilla tunneilla)

-tasapuolisuus (että kaikki hevoset tekevät töitä tasaisesti, jos joku menee jollain viikolla enemmän kuin toinen niin tasaan sen seuraavalla viikolla, enemmän toivottuja en laita tekemään enempää kuin vähemmän toivottuja, koska se ei olisi reilua enemmän toivottuja kohtaan)

-se tarvitseeko joku hevonen jostain syystä ylimääräistä vapaata tai enemmän vapaata kuin joku toinen hevonen

-jos kaksi toivoo samaa sen saa pääsääntöisesti se joka on mennyt sillä hevosella kauemmin sitten tai harvemmin

-jos joku toivoo hevosta jolle katson että hän ei pärjää en turvallisuussyistä anna ko. hevosta


Miten saat parhaiten toivomasi hevosen:

-toivo sitä JOKA viikko sinnikkäästi niin kauan että saat sen. Katson aina vain uusimmasta hevoslistasta toiveet


Siihen miten jaan hevoset tunneille EI vaikuta:

-se että suosisin toisia ratsastajia tai että tahallani jättäisin toteuttamatta toiveen silloin kun sen voi toteuttaa


Toiveet kirjoitetaan hevoslistaan, oman nimesi alle sen päiväisen hevosen "ruutuun". Jos ET halua jotain hevosta laita se sulkeisiin. Korkeintaan kaksi toivetta, sulkeissa tai ilman.


Viimeinen muokkaaja, Mirkka pvm Ke Marras 18, 2009 12:33 am, muokattu 2 kertaa

Mirkka
Ylläpitäjä


Takaisin alkuun Siirry alas

Hevosten toivominen tunneille Empty Vs: Hevosten toivominen tunneille

Viesti kirjoittaja Tea La Tammi 17, 2009 6:44 pm

Sillon kun en ollut kovin kauaan vielä ratsastanut, toivoin kuusi viikkoa pullaa, ja sieltähän se sitten tuli, sitkeällä toivomisella Wink
(siksi sitä oli vaikea saada kun sillä päivällä oli paljon aikuisia ratsastajia, mutta sinnikäs yritys palkittiin)
Tea
Tea
Mestariratsu
Mestariratsu


Takaisin alkuun Siirry alas

Hevosten toivominen tunneille Empty Vs: Hevosten toivominen tunneille

Viesti kirjoittaja Julle Ti Helmi 03, 2009 8:01 pm

Hih..! Mä toivoin nelliä yks keskiviikko niin sain onnelin ! No sit kirjotin listaan tosi isolla nelli niin sain nellin.... Very Happy Nyt alko jännittää kenet saan huomenna, kun en edes toivonut ketään clown
Julle
Julle
Kouluratojen kunkku
Kouluratojen kunkku


Takaisin alkuun Siirry alas

Hevosten toivominen tunneille Empty Vs: Hevosten toivominen tunneille

Viesti kirjoittaja Emmi Ma Maalis 09, 2009 5:07 pm

Mä en viime viikolla toivonut, kun ajattelin, että en oo tähän mennessä vielä oikeen saanu sellasta, jota en ois halunnut. Very Happy Viimekskin oisin saanu Silmun toivomatta (mutta se oli sit räkäinen, eikä tullut tunnille), niin luotan siihen, että Mirkka tietää ketä toivon. Plus viimeks oli vähän puhetta, että voin saada Nipsua silloin kun Salme ei oo paikalla, kun tykästyin siihen viimeks.

"-jos kaksi toivoo samaa sen saa pääsääntöisesti se joka on mennyt sillä hevosella kauemmin tai useammin"
Mutta tätä mietin jo aiemmin, eikös ainakin ennen sen saanut se, joka on mennyt ko hevosella vähemmän tai pidempi aika sitten? Muistan meinaan, kun meidän ryhmään tuli Maria toivomaan Sallya ja Peikkoa vuorotellen ja siitäkös mulla ja Tuulilla repes riemu, kun ei saatu lemppariheppoja kun joka toinen viikko Very Happy
Emmi
Emmi
Mestariratsu
Mestariratsu


Takaisin alkuun Siirry alas

Hevosten toivominen tunneille Empty Vs: Hevosten toivominen tunneille

Viesti kirjoittaja Hilla Ma Maalis 09, 2009 5:29 pm

Emmi kirjoitti:

"-jos kaksi toivoo samaa sen saa pääsääntöisesti se joka on mennyt sillä hevosella kauemmin tai useammin"
Mutta tätä mietin jo aiemmin, eikös ainakin ennen sen saanut se, joka on mennyt ko hevosella vähemmän tai pidempi aika sitten? Muistan meinaan, kun meidän ryhmään tuli Maria toivomaan Sallya ja Peikkoa vuorotellen ja siitäkös mulla ja Tuulilla repes riemu, kun ei saatu lemppariheppoja kun joka toinen viikko Very Happy

Empä tiedä lieneekö tullut kirjoitusvirhe?? Koska musta ainanki olis fiksumpi just toisteppäin, eli että se saa sen, joka ei oo menny niin useesti...empäs tiedä!! ? Smile Tai voi olla, että siinä on joku ajatus takana, siinä, että ko hevonen laitetaan sille, joka sillä on menny kauemmin/useammin??
Hilla
Hilla
Puskapolle
Puskapolle


Takaisin alkuun Siirry alas

Hevosten toivominen tunneille Empty Vs: Hevosten toivominen tunneille

Viesti kirjoittaja Mirkka Ti Maalis 10, 2009 11:22 pm

Hilla kirjoitti:
Emmi kirjoitti:

"-jos kaksi toivoo samaa sen saa pääsääntöisesti se joka on mennyt sillä hevosella kauemmin tai useammin"
Mutta tätä mietin jo aiemmin, eikös ainakin ennen sen saanut se, joka on mennyt ko hevosella vähemmän tai pidempi aika sitten? Muistan meinaan, kun meidän ryhmään tuli Maria toivomaan Sallya ja Peikkoa vuorotellen ja siitäkös mulla ja Tuulilla repes riemu, kun ei saatu lemppariheppoja kun joka toinen viikko Very Happy

Empä tiedä lieneekö tullut kirjoitusvirhe?? Koska musta ainanki olis fiksumpi just toisteppäin, eli että se saa sen, joka ei oo menny niin useesti...empäs tiedä!! ? Smile Tai voi olla, että siinä on joku ajatus takana, siinä, että ko hevonen laitetaan sille, joka sillä on menny kauemmin/useammin??

Juu, olitte tarkkoja, ja tietysti myös oikeassa! Just niinhän se menee että sen saa se joka on mennyt ko. hevosella kauemmin SITTEN tai harvemmin. Virhe korjattu ap. tekstiin.

Mirkka
Ylläpitäjä


Takaisin alkuun Siirry alas

Hevosten toivominen tunneille Empty Vs: Hevosten toivominen tunneille

Viesti kirjoittaja Hilla Ke Maalis 11, 2009 2:56 pm

^Okei! Very Happy
Hilla
Hilla
Puskapolle
Puskapolle


Takaisin alkuun Siirry alas

Hevosten toivominen tunneille Empty Vs: Hevosten toivominen tunneille

Viesti kirjoittaja Emmi Ti Marras 17, 2009 8:11 pm

Mulla on menossa pienimuotoinen väsyttämistaktiikka, tai ainakin oli ennen kun kuulin, ettei Penni käy meidän tunnilla oikeestaan. Very Happy Oon silti toiveikas, että joku kerta pääsen meneen sillä.

Kaiken huippuhan on se, että ainakaan ennen vanhaan en edes tykännyt mennä Pennillä. Jos tämä prosessi tästä joskus tulee päätökseen, niin pitää alkaa varmaan seuraavaks toivomaan Unitaa, jolla en siis aikanaan suostunut tekemään muuta kuin kävelemään Wink

Apua, musta on tullu aikuinen, kun suostun suunnilleen siihen mitä listassa lukee. Very Happy
Emmi
Emmi
Mestariratsu
Mestariratsu


Takaisin alkuun Siirry alas

Hevosten toivominen tunneille Empty Vs: Hevosten toivominen tunneille

Viesti kirjoittaja enni To Helmi 24, 2011 12:31 pm

Mä oon menny Mintyllä varmaan kymmenen kertaa peräkkäin ja aina mä toivon sitä uudelleen ja uudelleen koska se on niin ihana eikä ne pukit haittaa kun en mä siltä aina tipu, oon mä varmaan 15 kertaa mintyltä tippunu ja silmulta kerran kun se teki täys käännöksen laukassa. Wink

enni
Varsa
Varsa


Takaisin alkuun Siirry alas

Hevosten toivominen tunneille Empty Vs: Hevosten toivominen tunneille

Viesti kirjoittaja Mirkka To Helmi 24, 2011 1:21 pm

^ei sitten isompanakaan putoa ison hevosen rajuistakaan pukeista, kun harjoittelee alusta saakka pippurisella pikkuponilla Smile Shettiksillä aloittaneista ratsastajista tulee isoina pelottomia, kyydissä pysyviä ja hyvän tasapainon omaavia ratsastajia.

Mirkka
Ylläpitäjä


Takaisin alkuun Siirry alas

Hevosten toivominen tunneille Empty Vs: Hevosten toivominen tunneille

Viesti kirjoittaja knurmio To Helmi 24, 2011 5:11 pm

Vetoan Mirkkan edellä kirjoittamaan jatkossa joillakin tunneilla,kun itselläni ei ole lapsena hankittua shettisratsastuskokemusta taustalla...olen yhä edelleen ihmeissäni kauanko tämä mun heppainnostus kestää (kun loppua ei tunnukaan näkyvän,kuten monissa harrastuksissa) ja toisaalta välillä mietin,että onko tässä mitään järkee,kun välillä iskee niin suuri pelko...mutta yritetään nauttia paljon!
knurmio
knurmio
Moderaattori


Takaisin alkuun Siirry alas

Hevosten toivominen tunneille Empty Vs: Hevosten toivominen tunneille

Viesti kirjoittaja Mirkka To Helmi 24, 2011 9:45 pm

knurmio kirjoitti:Vetoan Mirkkan edellä kirjoittamaan jatkossa joillakin tunneilla,kun itselläni ei ole lapsena hankittua shettisratsastuskokemusta taustalla...

Laughing

Mirkka
Ylläpitäjä


Takaisin alkuun Siirry alas

Hevosten toivominen tunneille Empty Vs: Hevosten toivominen tunneille

Viesti kirjoittaja Shettis fani Su Huhti 10, 2011 7:21 pm

Saako monta kertaa kuitenkin laittaa saman hevosen nimen samana päivänä?
Kun minua on kielletty.
Shettis fani
Shettis fani
Ratsukoulutuksessa
Ratsukoulutuksessa


Takaisin alkuun Siirry alas

Hevosten toivominen tunneille Empty Vs: Hevosten toivominen tunneille

Viesti kirjoittaja Mirkka Su Huhti 10, 2011 8:28 pm

^En ole varma tajusinko kysymyksen, mutta siis saa toivoa samaa hevosta uudelleen millä on mennyt jo montakin kertaa peräkkäisillä tunneilla.

Sen sijaan hevosen nimeä ei kannata kirjoittaa kahdesti, jos ei ole muita toiveita kuin yksi, riittää että sen nimen kirjoittaa kerran.

Mirkka
Ylläpitäjä


Takaisin alkuun Siirry alas

Hevosten toivominen tunneille Empty Vs: Hevosten toivominen tunneille

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa